Oto Ekspertiz Nedir?

Bilindiği üzere Zorunlu Trafik Sigortası, hasar anında karşı tarafa verilebilecek zararları güvence altına alır ve karşılar. Kasko Sigortası da belirli bir kaç koşul (alkolsüzlük, ehliyet) dahilinde araç sahibini güvence altına alır.

Herhangi bir kazada tutanak dışı tamir işlemleri SBM kayıtlarında gözükmeyecektir. Yetkili servisler dışındaki işlemler de servis kayıtlarında gözükmeyecektir. Oto Ekspertiz hizmetleri herhangi bir kayda değinmeksizin aracın geçmişini tespit eder. Kaportasındaki boya, değişen; şasi işlemleri ve gövde iskeletinin kalan bölümlerini görsel veya cihaz ölçümleriyle inceler. Bunlara ek iç ve dış aksam kontrollerini gerçekleştirip aracı çeşitli testlere tabi tutar.

Piyasada "Bayandan az kullanılmış" ve "Doktordan yeni" gibi başlıklar altında türlü betimlemelerle araçlar pazarlanmaktadır. Araç bel altı boyalı, temizlik boyalı, masrafsız gibi sıfatlarla nitelendirilmektedir. Bu konuda aldanışa gelip alınan bir araçla ilgili örnek videomuzu izleyebilirsiniz.

Yapılan Kontroller

Kaporta Kontrolleri

Aracın boyası nokta nokta ölçülür, macun seviyesi gözlemlenir, fabrikasyon puntolar incelenir, değişim izlerine bakılır, mevcut işlemler raporlanır. Varsa dolu izleri ve boyasız göçük düzeltme işlemleri not edilir. Şasi parçalarındaki, darbe emicilerdeki ve beşiklerdeki işlemlere bakılır.

Kaporta konusunda uzun yıllara dayanan birikim ve tecrübenin ve bu sektörde tanınır olmanın verdiği güvenle müşterilerimize bekledikleri hizmeti sunmaktayız.

Teknolojinin son ürünü olan makinalar ve el aletleriyle çalışan deneyimli personelimiz, aracınızı onarır. Son teknoloji ürünü cihaz kullanımı ile hem aracınızın, hem de personelimizin güvenliği üst düzeyde sağlanmaktadır.

Yüksek teknoloji ekipmanlar, profesyonel ekip, fiyatının üstünde hizmet.

İç ve Dış Elektronik ve Mekanik Aksam Kontrolleri

  • Sinyal, Far ve Stop Grubu
  • Park Sensörleri
  • Far Yıkama
  • Ön ve Arka Silecekler
  • Göstergeler ve Aydınlatmalar
  • Kapı ve Kilit Mekanizmaları
  • Kapı ve Cam Fitilleri
  • Ön Cam ve Cam Mekanizmaları
  • Emniyet Kemerleri
  • LPG Tank Tarihi
  • Araç Stepne ve Kriko Takımı
  • Korna
  • Müzik Sistemleri
  • İç ve Dış Aynalar
  • Küllük ve Çakmaklık
  • Klima ve Isıtma Performansı
  • Elektrikli Koltuklar ve Koltuk Isıtmaları
  • Açılır Tavan ve Elektronik Perdeler
  • Araç İçi Aydınlatmalar
  • Güneş Siperliği Ayna ve Aydınlatması
  • Ön Torpido ve Arka Konsol
  • Taban, Tavan ve Döşemeler
  • Jantlar ve Lastikler
  • Motor Sıvıları
  • Akü, Marş ve Rolanti
  • Araç Mekanik Kontrolleri

Aracınız tüm bu ince detaylarına kadar incelenip listedeki ilgili madde altında size rapor edilir. Lifte kaldırılarak alt mekanik kontrolleri yapılır. Kaporta için şasi ve darbe emici kontrolleri de bu aşamada gerçekleştirilir.

Önemsiz görülen bazı kusurlar çok pahalıya mâl olabilmektedir. Örneğin Opel grubu kornalarının masrafı 2000₺'nin üzerine çıkabilmekte, koltuk döşemeleri de sanılandan çok daha pahalıya mâl olabilmektedir. Motor soğutma suyunda Antifreeze olmaması çoğu zaman önemli bir problemi işaret edebilmektedir. CS Conta Testi özellikle bu şüphede önerilecektir.

Yanal Kayma, Süspansiyon ve Fren Testleri

Aracınızın güvenle yol alabilmesi için lastiklerinizin açılarının mükemmel olması gerekir. Bunu da rot ayarınız sağlar. Yanal kayma testi cihazında biz 1 km mesafede aracın kaç metre yanal kayma yaptığını ölçeriz. İdeal değer 0 metredir ancak yasal olarak 5 metreye kadar da tolerans mevcuttur. Bu değerin yükselmesi aynı zamanda lastiklerinizin orantısız aşınmasına sebep olur.

Rot ayarınızı korumak için bozuk yollarda dikkatli ilerlemeniz, lastiklerinizi sert zemin değişikliklerinden korumanız gerekir. Tecrübelerinizle de farkedeceğiniz gibi rot ayarınızı en çok bozan durumlardan biri de kaldırımlara lastiklerinizin çarpmasıdır.

Süspansiyon sistemi dediğimizde aklımıza yaylar ve amortisörler gelir. Aracın yükünü taşıyan ve darbeleri emen asıl şey sanılanın aksine yaylardır. Amortisörler ise yayların salınımını emer ve dört tekerinizin de yola mükemmel bir şekilde oturabilmesi için çalışır.

Süspansiyon testinde biz bu amortisörlerin verimlerini ölçeriz. Bozuk amortisör tamamen kilitleyebilir veya salınım emme performansını yitirebilir. İki durum da sürüş güvenliğini riske atar. Amortisörlerin bozulmaya yakınlığını bu testten aldığımız sonuçlardaki verim farklarına bakarak tahmin eder, müdahale gerekliliğini de yine bu testlerden net olarak görebiliriz.

Tabiki güvenliğin en önemli kalemi durmaktır. Frenlerinizin sapmaları ve kuvvetleri hayati önem taşır.

Motor Performans Testi

Aracınız bu testten önce bazı kontrollere tabi tutulur. Vuruntu var mı, yağ kaçakları ne seviyede, üfleme ne seviyede, turbosunda ses var mı, subaplarında ses var mı gibi sorulara cevap aranır.

Aracınızın bu teste yeterli görülmesi durumunda motor performans testine tabi tutulur. Fabrika verileriyle en yüksek tork ve beygir değerleri karşılaştırılır, hangi devirlerde verdiği gözlemlenir ve yükseliş eğrileri incelenir. Motorun mevcut durumu hakkında bize referans bilgi sağlayan değerler de bunlardır.

Maalesef bazı firmalarda motor için % değeri verilir. Bu değerin hesaplaması: (TestSonucuMotorGücü)/(FabrikasyonMotorGücü). Yani 100 beygirlik motorunuz 91 beygir ürettiyse size "Motorunuz %91" derler. Bu değer ne motor ömrünü ifade eder, ne motor sağlığını. Yağ yakan veya yazılım atılmış bir motorda bu değer daha yüksek çıkabilir.

Bilgisayarlı EOBD (OBD-II) Hata Tespiti

EOBD sistemi aracın arızalarını kendi kendisine tespit edip kaydeder. Biz de lisanslı Würth WOW Diagnostik Sistemleri yazılımı ile aracınızın EOBD sistemine bağlanır ve bu kayıtları inceleriz.

Airbag, aktif gergi sistemleri öncelikli kontrol ettiğimiz noktalarıdır. Bunlar haricinde aracınızın modeline göre plaka lambasına kadar buradan kontrol edebilmekteyiz. Göz kontrolleri ve diğer kontrollerle veya testlerle görülemeyecek hatalar burada gözlemlenebilmektedir.

Yol Testi

Yaptığımız son test olarak da yol testine çıkıyoruz. Bu testte hız sabitleme sistemi, vites geçişleri, ani frenleme tepkileri, start stop sistemi gibi bir çok sisteme ek testler yapıyoruz. Mekaniklerden gelen sesleri dinliyor, gerekirse sizi de yanımıza alıp tekrar kontrol ediyoruz.

SBM Hasar Kayıt Sorgusu

Sizlerin 5664 sorgulamalarınızı Sigortam360 aracılığı ile biz sorguluyoruz. İsteğinize karşı veya şüphelendiğimizde ticari geçmiş sorgusuna kadar yapabiliyoruz.

CS Motor Test - Motor Yanma Odası Testi

Motorunuzun yanma odası ile soğutma suyu arasında herhangi bir gaz kaçağı olup olmadığını CS Motor Test kimyasal testi ile kontrol ediyoruz.

CS Motor Test - Motor Aşınma Testi

Motor ömrü yapılan kilometreden ziyade o kilometrenin hangi şartlarda yapıldığına bağlıdır. Ağırlıklı olarak kısa mesafe sürüşler için kullanılan bir aracın motoru, motor normal çalışma sıcaklığına ulaşmadan sürüş tamamlandığı için uzun yolda kullanılmış bir aracın motoruna göre 3 veya 4 kat daha fazla aşınmaya uğrar. Dolayısı ile 50.000 km ODO değerine sahip kısa mesafelerde kullanılan bir motorun kondisyonu 150.000 veya 200.000 km ODO değerine sahip uzun yol yapmış motorun kondisyonuna yakındır. Motorunuzun aşınma seviyesini CS Motor Test kimyasal testi ile kontrol ediyoruz.

ODO değeri aracın kadranında yazan kilometre değeridir.